2019-07-10

Museoa Elkanori buruzko Uda Ikastaroan

Euskal Itsas Museoa

Alberdi-Uik-Elkano

2019/07/10. Xabier Alberdi Lonbide Museoko zuzendariak “Euskal itsasontzigintza eta Victoria naoa” hitzaldia eskaini zuen uztailaren 4an EHUk antolaturiko eta Elkano 500 Fundazioak sustaturiko “Elkano eta lehen mundubira: 500 urte georago” uda ikastaroan.

Xabier Alberdik azaldu zuen bezala lehen zirkumnabigazioak agerian utzi zuen Magallanes-Elkano espedizioan parte hartu zuten Victoria, Trinidad eta San Antonio euskal itsasontzien itsasketarako  gaitasunak bikainak zirela; Aro Modernoaren hasieran euskal itsasontzigintzaren teknologiak lortutako bikaintasunaren emaitza, alegia.

Euskal naoak, erabilera anitzetarako egokiak, iraunkorrak eta karga gaitasun handikoak, “Europako ontzi ozeanorik hoberenak ziren”. “Indietako bidea egin zuten itsasontzien %80a Euskal Herrian eraikiak izatea” ez zen kasualitatea.

Halaber, bere hitzaldian Xabier Alberdik adostasun zientifikoan ezarrita diren Victoria naoaren zenbait eraikuntza ezaugarri azaldu zituen.

+info